|
Alina - malarka ze Słupska Nie myślałam o rozgłosie. Maluję bo lubię to robić. Tematy, które wybieram stanowią najlepszą syntezę mojego życia wewnętrznego. Lubiłam malować od dzieciństwa. Siadałam i rysowałam całymi dniami. Rysunki podobały się rodzinie i znajomym. Typowe dla plastyków-amatorów pejzaże mnie nie interesują. Tła moich obrazów są prawie abstrakcyjne, pozbawione jakiegokolwiek odniesienia do rzeczywistości. Podstawową innowacją jeszcze ważniejszą niż zniekształcenia form i graniczącą z abstrakcją tła, są zestawienia będące rezultatem oryginalnej techniki wynikającej z niezwykłej wrażliwości malarskiej. ,,Jej obrazy to mistrzowskie, subtelne połączenia i bardzo odważne zestawienia. Łączone i harmonizowane tonacje, które uchodzą za niemożliwe do połączenia." Odrzuciłam zupełnie akademizm. Uczą tam, że niektórych barw nie należy mieszać. np. czerni z pruskim błękitem czy z zielenią veronese. Ja je mieszam i nie widzę w tym nic niestosownego. To nie kwestia chemii, lecz wyłącznie wrażliwości. Wszystko zależy od sposobu mieszania koloru, od tego jak się go uchwyci i położy. Akademizm tworzony jest w myśl kanonów, trzyma się utartych wzorów i szablonów, narzuca twórcom tematykę, polega na stosowaniu reguł estetyki antycznej i naśladowaniu dzieł uznanych za doskonałe. ,,Alina - woli krajobrazy wewnętrzne, które są jej przeżyciami i uczuciami. Jest malarką niebywale spontaniczną, samorzutną, żywiołową, odruchową i dobrowolną. Technikę jaką stosuje sama wypracowała." W czasie malowania mieszkanie wypełniają nagrania ulubionego zespołu Led Zeppelin i wokalistki Janis Joplin. Fascynuję się również muzyką jazzową. Swoje pomysły noszę w sobie przez wiele dni, a gdy jestem gotowa rzucam się z zapałem do dzieła. Pracuję wtedy z pasją, jak z gorączką, jak w transie! ,,W obrazach pani Aliny widać łatwość malowania, wirtuozerię gestu, fantazję, humor i osobisty wdzięk. Nad obrazami pracuje dosyć długo, mozolnie, czasami tygodniami. Często maluje pędzlami niemal bez włosa. Przystępując do malowania obrazu opuszcza fazę rysunku wstępnego i nakłada farbę na mokre podłoże co pozwala rozlaniu się barwnych plam tempery na płótnie. Później je miesza i tworzy wirażowe sploty, które pokrywa pajęczyną drobnych, wycyzelowanych linii i kropek. Tak powstają tajemnicze krajobrazy, przypominające wielkie powiększenie świata pod mikroskopem albo kosmiczne fantazje wyłowione z wyobraźni. Ale są także fantastyczne, drobiazgowe opracowania martwych natur, niezwykłych kolorowych portretów ryb, ptaków, morskich meduz oraz głębokich oceanicznych otchłani. " "Wyobraźnia artysty króluje w jego intymnym ustroniu, zawsze pełna tajemnic, niczym głos wydobywający się z ciemności." - Turner Jeśli ktoś chce się dowiedzieć czegoś o mnie, jako o artyście, a to jedynie warto brać pod uwagę, niech uważnie ogląda moje obrazyi szuka tam odpowiedzi na pytanie kim jestem i czego pragnę. Uważam, że z niczego nie wolno rezygnować. Bo nie wiadomo, za którym zakrętem drogi zdarzy się coś cudownego. |
|
---|
© Alina Woźniak 2010-2012